Svettigt

Vaknat än en dag till strålande väder! Härligt! Men nu börjar det kännas riktigt irriterande utan AC i bilen. Körandet fram och tillbaks i det här solgassandet är svettigt. Igår körde jag Johanna till Sakajärvi och därifrån direkt till stan igen, till min träning. Så när jag kom till träningen var jag alldeles het, röd och svettig. Kändes inte som en bra början på fysiocrosspasset..
Idag ska jag ringa BMW Sweden AB och höra vad deras policy är vad gäller sånt här. Ny bil, köpt i höstas, ingen fungerande AC. Jag tycker att sådana gånger ska man bli erbjuden en lånebil, helst om man ska på bilsemester 200 mil i varmt väder, dessutom med barn i baksätet. Men vi blev inte erbjuden någon lånebil på Englunds Bil i Luleå. Dom konstaterade bara att vi hade haft rätt när vi ringde, AC:n var ju verkligen trasig! :O Dom verkade tro att vi inte kunnat starta den, dvs trycka på en stor knapp som det står AC på....
Jag önskar absolut inte bort det här underbara vädret! Men lite nyfiken är jag allt, på vad BMW har för policy, så det ska jag ta reda på idag. Sen står även andra intressanta telefonsamtal på dagens att-göra-lista. Men det skriver jag om någon annan dag, orkar inte just nu.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0