Nöjd med campingvalet!

Hemkommen till lilla huset och till vardagen, efter vår avstickare. Har haft det kul! På lördag åkte vi till Gävle i hettan, visserligen höll vi på avlida i bilen av värmeslag då ac:n är väck, men det var ändå en bra resa. Har umgåtts med Mickes bror och flickvän, haft hotellmys på två (barnen har bott hos sin farbror), hälsat på Mickes släktingar, shoppat lite och kollat på häst. 2 dagar fulla med roligheter. Igårkväll, måndag, lämnade vi storstan och körde upp till husvagnen igen, bara ca 65 mil... . Kom fram till Byske Havsbad på natten, gick bara in i husvagnen och stupade i säng. Vaknade upp idag, till fågelkvitter och strålande solsken. Utforskat campingen, och jag är så himla glad över att vi bestämde oss för just Byske Havsbad. Finns bra lekplatser lättillgängliga, på stranden finns ett kul lekskepp och en luftmadrass eller vad det nu heter.. Och snart kommer en liten linbana dit, den är beställd. BMX-banan ligger inte alls långt från stranden, sen finns det minigolfbana och ett litet typ lusthus med pingisbord under tak. Och något som min yngsta dotter upptäckte, det kryllar av "klättervänliga" träd. Det bästa är att allt det här ligger i närheten av varandra, antingen på stranden eller alldeles intill. Sen finna det barnklubb och för ungdomar över 12 år finns fritidsgården som flyttar ut till campingen sommartid om jag förstod det hela rätt.
Vad gäller restaurangutbud och cafè på campingen så finns det också, för den som blir lite lat. En del av semestern är ju att grilla och laga god mat tycker jag, men nångång slår ju latmasken till. Då kan man äta på Lanternan. På fredagar tex, har dom tacobuffè. Fika kan man göra på Byscaya cafè.
Servicehusen är fräscha, perfekt 2-filig motorväg 2,8 mil söderut finns allt du kan tänkas behöva såsom apotek, sytembolag, teamsportia, intersport, jula, biltema, kappAhl, Lindex, skoaffärer mm. Räcker inte det så kör du bara 1 kilometer till så har du ännu mer butiker, inne i Skellefteå. Tro mig, jag har varit och rekat idag. ;-)
Nu är jag ivrig och längtar till det blir riktig sommar, med härlig värme och semester, när poolen är öppen och vi tävlar med grannarna i vattenrutschbanorna.... :-D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0